“Samodzielność jest drogą do odpowiedzialności”
Klasa startowa
- samodzielnie obsługuję się przy jedzeniu (biorę talerz, jem samodzielnie nie czekając na zachętę, odnoszę naczynia na wyznaczone miejsce),
- pamiętam o sprzątaniu po sobie bez przypominania (przysuwam krzesełko, odkładam rzeczy na miejsce, wyrzucam śmieci do kosza, w razie potrzeby zamiatam, ścieram),
- sam ubieram się i rozbieram się (zapinam i rozpinam guziki, zasuwam i rozsuwam zamek, zapinam rzepy),
- samodzielnie wymyślam sposób spędzania wolnego czasu,
- samodzielne wymyślam temat i sposób wykonania pracy, unikam powielania pomysłów moich kolegów, kończę sam rozpoczętą pracę,
- pytam, jeśli czegoś nie wiem,
- pamiętam o umyciu rąk przed jedzeniem, po przyjściu z dworu i po skorzystaniu z toalety oraz zawsze, gdy są brudne.
Klasa 1
- samodzielnie obsługuję się na stołówce (biorę talerz, nalewam sobie zupę i nakładam sobie drugie danie, odnoszę talerz na miejsce),
- pamiętam o sprzątaniu po sobie bez przypominania (przysuwam krzesełko, odkładam rzeczy na miejsce, wyrzucam śmieci do kosza, w razie potrzeby zamiatam, ścieram),
- sam ubieram się i rozbieram się (zapinam i rozpinam guziki, zasuwam i rozsuwam zamek, zapinam rzepy, sznuruję buty i zawiązuję),
- samodzielnie wymyślam sposób spędzania wolnego czasu,
- samodzielne wymyślam temat i sposób wykonania pracy, unikam powielania pomysłów moich kolegów, kończę sam rozpoczętą pracę,
- pytam, jeśli czegoś nie wiem,
- szukam nowych rozwiązań sytuacji, samodzielnie szukam odpowiedzi na pytania,
- pamiętam o umyciu rąk przed jedzeniem, po przyjściu z dworu i po skorzystaniu z toalety oraz zawsze gdy są brudne,
- odważnie, lecz z szacunkiem dla innych wyrażam swoje zdanie, nawet jeśli jest ono odmienne od zdania innych osób,
- pamiętam o mojej pracy domowej,
- samodzielnie wykonuję swoją pracę domową,
- pilnuję wykonywania dyżurów,
- składam swoje ubrania,
- samodzielnie pakuję się do szkoły (samodzielnie pakuję potrzebne książki, zeszyty, piórnik, potrzebne materiały, Codziennik, drugie śniadanie, rzeczy na basen),
- samodzielnie nalewam sobie zupę i nakładam drugie danie, nakładam tyle jedzenia ile zjem, dbając o to by się najeść,
- wychodzę z inicjatywą przynosząc materiały związane z omawianym tematem.
Klasa 2
- samodzielnie obsługuję się na stołówce (biorę talerz, nalewam sobie zupę i nakładam sobie drugie danie, odnoszę talerz na miejsce),
- pamiętam o sprzątaniu po sobie bez przypominania (przysuwam krzesełko, odkładam rzeczy na miejsce, wyrzucam śmieci do kosza, w razie potrzeby zamiatam, ścieram),
- sam ubieram się i rozbieram się (zapinam i rozpinam guziki, zasuwam i rozsuwam zamek, zapinam rzepy, sznuruję buty i zawiązuję),
- samodzielnie wymyślam sposób spędzania wolnego czasu,
- samodzielne wymyślam temat i sposób wykonania pracy, unikam powielania pomysłów moich kolegów, kończę sam rozpoczętą pracę,
- pytam, jeśli czegoś nie wiem,
- szukam nowych rozwiązań sytuacji, samodzielnie szukam odpowiedzi na pytania,
- samodzielnie szukam potrzebnych wiadomości, przeglądam książki, czasopisma, encyklopedie,
- pamiętam o umyciu rąk przed jedzeniem, po przyjściu z dworu i po skorzystaniu z toalety oraz zawsze gdy są brudne,
- odważnie, lecz z szacunkiem dla innych wyrażam swoje zdanie, nawet jeśli jest ono odmienne od zdania innych osób,
- strój gimnastyczny zabieram co miesiąc (lub częściej gdy jest brudny) do domu w celu uprania,
- samodzielnie znajduję czas na moją pracę domową,
- sam sięgam po Codziennik by sprawdzić potrzebne informacje,
- pamiętam o ważnych datach i wydarzeniach (święta religijne i narodowe, uroczystości szkolne),
- pamiętam o mojej pracy domowej,
- samodzielnie wykonuję swoją pracę domową,
- pilnuję wykonywania dyżurów,
- składam swoje ubrania,
- samodzielnie pakuję się do szkoły (samodzielnie pakuję potrzebne książki, zeszyty, piórnik, potrzebne materiały, Codziennik, drugie śniadanie, rzeczy na basen),
- samodzielnie nalewam sobie zupę i nakładam drugie danie, nakładam tyle jedzenia ile zjem, dbając o to by się najeść,
- wychodzę z inicjatywą przynosząc materiały związane z omawianym tematem.
Klasa 3
- samodzielnie obsługuję się na stołówce (biorę talerz, nalewam sobie zupę i nakładam sobie drugie danie, odnoszę talerz na miejsce),
- pamiętam o sprzątaniu po sobie bez przypominania (przysuwam krzesełko, odkładam rzeczy na miejsce, wyrzucam śmieci do kosza, w razie potrzeby zamiatam, ścieram),
- sam ubieram się i rozbieram się (zapinam i rozpinam guziki, zasuwam i rozsuwam zamek, zapinam rzepy, sznuruję buty i zawiązuję),
- samodzielnie wymyślam sposób spędzania wolnego czasu,
- samodzielne wymyślam temat i sposób wykonania pracy, unikam powielania pomysłów moich kolegów, kończę sam rozpoczętą pracę,
- pytam, jeśli czegoś nie wiem,
- szukam nowych rozwiązań sytuacji, samodzielnie szukam odpowiedzi na pytania,
- samodzielnie szukam potrzebnych wiadomości, przeglądam książki, czasopisma, encyklopedie,
- pamiętam o umyciu rąk przed jedzeniem, po przyjściu z dworu i po skorzystaniu z toalety oraz zawsze gdy są brudne,
- odważnie, lecz z szacunkiem dla innych wyrażam swoje zdanie, nawet jeśli jest ono odmienne od zdania innych osób,
- samodzielnie pakuję się do szkoły (samodzielnie pakuję potrzebne książki, zeszyty, piórnik, potrzebne materiały, Codziennik, drugie śniadanie, rzeczy na basen),
- samodzielnie znajduję czas na moją pracę domową,
- sam sięgam po Codziennik by sprawdzić potrzebne informacje,
- pamiętam o ważnych datach i wydarzeniach (święta religijne i narodowe, uroczystości szkolne),
- pamiętam o mojej pracy domowej,
- samodzielnie wykonuję swoją pracę domową,
- pilnuję wykonywania dyżurów,
- składam swoje ubrania,
- samodzielnie pakuję się do szkoły (samodzielnie pakuję potrzebne książki, zeszyty, piórnik, potrzebne materiały, Codziennik, drugie śniadanie, rzeczy na basen),
- samodzielnie nalewam sobie zupę i nakładam drugie danie, nakładam tyle jedzenia ile zjem, dbając o to by się najeść,
- wychodzę z inicjatywą przynosząc materiały związane z omawianym tematem,
- pamiętam o ważnych wydarzeniach rodzinnych (urodziny rodzeństwa i rodziców, rocznice),
- samodzielnie znajduję czas na ćwiczenie umiejętności, które wymagają doskonalenia.