
Zajęcia polegają na kierowaniu i stymulowaniu rozwoju myślenia muzycznego poprzez muzyczną zabawę. Pomagają w stworzeniu muzycznego środowiska niezbędnego do jak najbardziej optymalnego rozwoju dziecka. Prowadzone są według teorii uczenia się muzyki prof. Edwina E. Gordona, współczesnego amerykańskiego muzyka, pedagoga i badacza.
Zajęcia umuzykalniające dla małych dzieci stymulują rozwój:
- zdolności muzycznych
- zdolności językowych
- koordynację ruchową
Zapewniamy:
- Zajęcia raz w tygodniu w cyklu 3-miesięcznym (12-tygodniowym);
- Grupy 10 osobowe;
- Poszczególne spotkania trwają 60 min;
- Zapraszamy rodziców z dziećmi w wieku 0-2 lat.
Prowadzimy zapisy na grupę rozpoczynającą zajęcia 22 września 2011 roku.
Informacje pod nr tel. 607494632
Zajęcia prowadzą Agata Szlązak i Barbara Pazur
Nauka muzyki przebiega tak samo, jak nauka każdego języka, a zwłaszcza tego pierwszego, naturalnego. Dlatego dziecko najpierw musi się osłuchać w danym kontekście dźwiękowym, wyrazowym, aby zacząć próbować się wypowiadać w danym kodzie – mowie czy muzyce. Podobnie jak w mowie, gdzie przez pierwszy rok życia niemowlaki tylko słuchają, próbują zrozumieć otaczające ich dźwięki zanim zaczną świadomie wymawiać poszczególne sylaby, tak samo w muzyce musimy dać im czas na oswojenie się z różnymi tonalnościami i rytmami, zanim będziemy od nich oczekiwać wypowiadania się w tym specyficznym “języku”.
Prowadząc zajęcia, zapraszamy dzieci do włączenia się w muzyczny dialog, obserwując fazy ich rozwoju i reagując na ich wszelkie aktywności. Każde dziecko uczy się w swoim własnym tempie, więc nie należy oczekiwać natychmiastowych efektów.
Podczas naszych zajęć posługujemy się przede wszystkim naszym naturalnym instrumentem, jakim jest ciało ludzkie. Śpiewamy, rytmizujemy, kołyszemy się, spacerujemy i skaczemy, pozwalając ciału w pełni się wyrazić. Ograniczanie ruchowe hamuje rozwój rytmiczny dziecka, natomiast poczucie i rozumienie ciała rozwój ten wspiera. Śpiewamy dzieciom tak, jak się do nich mówi do samego początku ich życia – utrzymując kontakt wzrokowy, oczekując na ich reakcję i wzmacniając wszelkie sposoby ich wyrażania się. Na początku i końcu zajęć dzieci osłuchują się z różnymi barwami instrumentów w krótkich i zróżnicowanych utworach klasycznych oraz polskich piosenkach dziecięcych wykonywanych bez słów w wersji instrumentalnej.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Dźwięki, które zamieniamy w muzykę, podobnie jak słowa, które łączymy w język, to efekt nie tylko naszych zdolności muzycznych, a głównie procesu nauczania, który rozpoczyna się jeszcze w łonie matki
Organic 0/2010, Ewa Antosiak, Magdalena E. Sala, Kwiecień 2010 r.
Magdalena E. Sala: Teoria audiacji zakłada, iż dźwięk, któremu umysł nie nada znaczenia, nie jest muzyką. Czy zatem puszczanie muzyki dziecku, które jest jeszcze w brzuszku, jest zasadne? czytaj dalej…