Uczniowie naszej szkoły nie tylko uczą się w grupach klasowych i realizują zespołowe projekty. Mogą również rozwijać swoje pasje i zainteresowania dzięki indywidualnym spotkaniom z nauczycielem w ramach programu Tutoring w Skrzydłach.

Program, w którym uczestniczy Szkoła Podstawowa Skrzydła został dofinansowany przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Lublinie. Dzięki temu nasi nauczyciele mieli możliwość wziąć udział w kursie tutorskim organizowanym przez Instytut Tutoringu Szkolnego. Prowadzili również indywidualnie tutoring z naszymi uczniami z klas 4-8.
Tutoring to metoda indywidualnej opieki nauczyciela – tutora nad podopiecznym. Opiera się na relacji i wzajemnym zaufaniu obu stron. Podczas indywidualnych spotkań uczeń poznaje swoje mocne strony. Określa też cele, do których chciałby dążyć. Zadaniem tutora jest pomoc w zdefiniowaniu tych celów oraz wsparcie przy ich realizacji i wyznaczeniu ścieżki rozwoju.
Tutoring zakłada samodzielną pracę ucznia między spotkaniami. Same spotkania służą przede wszystkim omawianiu wyników tej pracy. W ten sposób tutor towarzyszy uczniowi, odwołując się do jego mocnych stron i indywidualnych zasobów. Zadaje pytania, pokazuje ewentualne błędy, zachęca do samodzielnego myślenia i wspiera w pokonywaniu trudności. Taka forma pracy pozwala na przejęcie przez ucznia odpowiedzialności za proces własnego rozwoju i uczenia się, wzmacnia jego autonomię i samodzielność. Natomiast realizacja wyznaczonych celów podnosi jego wiarę w siebie i we własny sukces.
Tutoring w Skrzydłach będzie kontynuowany również po zakończeniu wspomnianego projektu. Taką metodę pracy polecamy szczerze wszystkim szkołom.